Egyre több kommunikációs csatorna áll rendelkezésre vállalkozások számára, viszont egy átfogó stratégiára van szükség a célcsoport hatékony eléréséhez.
A marketing nemcsak kommunikációs csatornákból áll, hanem egy komplex tevékenység a vevők kiszolgálásában. A stratégiaalkotásba viszont érdemes szakembert bevonni.
Az értékesítési tevékenység és a marketing sokszor egymásra vannak utalva. Egyre több olyan marketingmegoldás érhető el a piacon, amelyek hatékonyan tudják szolgálni az értékesítési tevékenységet.
Az új vevők megszerzése mellett érdemes nagy hangsúlyt fektetni a meglévő ügyfelekre is, hiszen megfelelő kiszolgálás mellett őket lehet a legkönnyebben újravásárlásra ösztönözni.
A marketing nemcsak egy vállalati funkció, hanem egyfajta szemléletmód is egyben. Vállalkozóként érdemes ezt a gondolkozást elsajátítani, amiben egy tapasztalt tanácsadó nagyban segíteni tud.
A marketing tanácsadás során sikerül megértened, hogy miért nem működtek jól a korábbi eszközök és mely területeket érdemes fejlesztened. Így számodra is átláthatóbbá válik a vállalkozásod marketing tervékenysége.
Nem szükséges egy új munkatársat felvenned, ha a marketing tevékenységet szeretnéd fejleszteni. A tanácsadás során egy tapasztalt szakértő tudását hasznosíthatod a vállalkozásod számára, amit időnként bármikor igénybe vehetsz kockázatok nélkül.
Gyakran a vállalkozók kifogynak az új ötletekből, ezért fontosnak tartják új impulzusok szerzését. Egy tanácsadóval folytatott beszélgetés során mindig merülnek fel új gondolatok, ötletek, amelyekre még nem gondolt a cégvezető.
A marketing egy külön szakma, amelynek megvannak a maga szabályai és összefüggései. A marketing tanácsadós az egyes tevékenységek (hirdetésbeállítások, hírlevélküldés, vásárlási folyamat, weboldal) hibáira és fejlesztési lehetőségeire mutat rá.
A tanácsadás során átvilágítjuk, hogy a jelenlegi marketing tevékenység során hol akadnak el a potenciális vevők és miért nem alakul úgy az értékesítés, mint elvárt lenne. Az értékesítési folyamat rendkívül összetett, a javítási lehetőségeket pedig adatokkal alátámasztott elemzéssel lehet meghatározni.
Munkám során többször találkoztam olyan cégvezetőkkel, akik szerették volna marketing terveikkel kapcsolatos elképzeléseiket annak ellenére, hogy volt marketinges kollégájuk a vállalkozásnál. Ezeknek a konzultációknak a célja általában egy külső megerősítés és/vagy új gondolatok beemelése, stratégia alaposabb végigondolása volt.
Úgy érzed, hogy szívesen megosztanád velem a vállalkozásod marketing problémáit?
Foglalj időpontot 30 vagy 60 perces online vagy személyes tanácsadásra és fejlesszük tovább közösen a cégedet!
Az elmúlt több, mint 10 évben dolgoztam marketinges munkatársként, egyetemi oktatóként, trénerként és tanácsadóként. Jelenleg a Blureen Marketing és Piackutatás ügynökséget vezetem, ahol havi rendszerességgel 10-15 vállalkozás marketing feladataiban veszünk részt. Nagyon sok terület sajátosságaiba láttam bele, így jól tudom, hogy melyek azok a területek, ahol érdemben tudok segíteni és melyek azok, amelyeknek olyan speciális sajátosságai vannak, hogy amelyek túlmutatnak a marketing hatáskörén.
Elsősorban a szoftverfejlesztés, egészségügy, turizmus, építőipar, business-to-business, szórakoztatás, oktatás, webáruház, üzleti (pályázatírás, tanácsadás, ügyvéd) és lakossági szolgáltatások területén rendelkezem tapasztalattal.
Sokat segít a tanácsadás hatékonyságán, ha előre összeírod a kérdéseidet, illetve ha készülsz különböző adatokkal a marketing tevékenységgel kapcsolatban. Amennyiben szükségessé válik, akkor hirdetési és webanalitikai fiókok áttekintése szintén segíteni tudja a konzultációt.
Érdemes készülnöd a vállalkozásod rövid bemutatásával (2-3 percben), ismertetni az eddigi marketing tevékenységet, valamint összefoglalni, hogy milyen kihívással nézel most szembe.
Személyes tanácsadásra Szegeden van lehetőség a Blureen Marketing és Piackutatás ügynökségünk irodájában. Kérlek, hogy mindenképp foglalj előzetesen időpontot, így Te is és én is jobban tudjuk tervezni az időbeosztásunkat.
Ha nem vagy szegedi, akkor online is meg tudjuk tartani a tanácsadást.
Egy 30 vagy 60 perces tanácsadás elsősorban arra alkalmas, hogy egy adott problémát átbeszéljünk, illetve az elérhető információk alapján felvázoljuk a megoldási lehetőségeket. Egy konzultáció során jobban megismerjük egymást, illetve azt a gondolkodásmódot, amit érdemes alkalmazni a marketing tevékenység értékelésekor.
Amennyiben az a célod, hogy folyamatos szakmai támogatás mellett saját magad valósítsd meg a marketing tevékenységet, érdemes lehet tanácsadás helyett mentorálást tartani. Viszont a mentorálást minden esetben egy konzultáció előzi meg.
Huszár Sándor © 2024 Minden jog fenntartva.